fbpx

10 ИДЕИ КАК ДА РАЗВИЕТЕ ДЕЦАТА СИ, ЗА ДА БЪДАТ ЦАРЕ.👑👑👑

Всеки родител копнее за усмивката на неговото дете, копнее то да расте в приятна среда и да се развива успешно. „Развий се“ има 5 деца кое от кое по-различно и вдъхновяващо. Те ни карат да вървим напред и да мислим за бъдещето на страната ни. Детето, което ни вдъхнови да работим с деца е Мирослав. Той е на 12г. Наричаме го омиротворителя и е точно такъв. Справя се безпроблемно с четирима царе сякаш е завършил висша дипломация, той е нещо като цар на царете. Да, точно така! Децата могат всичко. Стига да ги оставим да ни се докажат.🔝🔝🔝 Последващите в петорката са четиримата български царе. Самуил на 6г, Борис на 4г, Калоян на 1г. и най-малкият Симеон, който съвсем скоро навърши 1г.🥳👼❤️

Защо има толкова много царе около нас? Случайност?!? Не мислим. Всички сме чували за поведенчески модели, за събития от детството, които ни изграждат като личности, но чак когато ги осъзнаем, разбираме каква е тежестта на семейната среда. Вярваме, че както се отнасяме с децата, такива ще бъдат самите те. Тези – царете, знаят, че са специални, макар още да са малки. Те имат посока. 👣🔜👑 Посока, зададена им волно или неволно, която ще следват вероятно през целия път на тяхното „управление“. От сега те знаят каква стойност имат думите честност, справедливост, принадлежност, споделяне. И така се опитваме да допринесем за подобряване на средата в България и се надяваме след време да имаме управляващи ни „царе“, знаещи разликата между добро и лошо.

Ето няколко идеи как да развиете децата си да се чувстват и да бъдат царе, но да знаят какви отговорности носи това. Разговаряйте с тях открито и им кажете тези 10 прости фрази.

1. Ти можеш.

2. Ти си значим.

3. Ти го направи.

4. Прояви самоинициатива.

5. Грешката = опит.

6. Предизвикателство = знание.

7. Любопитство -> развитие.

8. Емоциите са хубаво нещо.

9. Гледай, слушай, бъди информиран.

10. Чети.

Ти можеш.

Изградете в детето позитивна представа за това какво е то в действителност, за неговите възможности и способности. Обяснете му, че от него и усилията му зависи успехът му. Всяко мрънкане го връща две крачки назад, а всеки опит го придвижва стъпка напред към постигане на целта. Децата обичат да играят и да се придвижват напред.

Ти си значим.

Децата знаят много неща и могат да ни помогнат, ако ги оставим да го направят. Те имат нужда да им обръщаме внимание, да ги слушаме внимателно и да ценим мнението им. Затова съветвайте се с децата, интересувайте се от тяхното мнение и се вслушвайте внимателно в разсъждения им. Имаме какво да учим.

Ти го направи.

Децата обичат да помагат. Така градят самочувствието си. Давайте им нови, постижими задачи всеки ден. Да хвърлят боклука, да заредят пералнята, да наредят масата, с течение на времето и възрастта усложнявайте задачите. Да платят сметките или да направят отчет на разходите като са тийнейджъри и т.н. Те са натурално амбициозни и когато постигнат успех се зареждат от него и искат да опитват пак и пак.

Прояви самоинициатива.

Одобрявайте самоинициативите, които проявява детето. Когато си избира само облеклото или за какво да си изхарчи парите, или как да си оползотвори времето и т.н. Насочвайте го, но не му се бъркайте, стига да не му вреди по някакъв начин или не е опасно за здравето му.

Грешката = опит.

Гледайте на грешките му като на крачки към успеха. Обяснете му, че грешката не е провал, а стъпка напред. Но все пак ходовете са му ограничени и трябва да ги прецизира след всеки следващ.

Предизвикателство = знание.

Предизвиквайте детето с нови неща, с нови занимания, с нова информация. Нека преживее различни моменти и да получи знанието, че може да се справи с предизвикателствата, които светът предлага и да ги превърне в свои възможности.

Любопитство -> развитие.

Поощрявайте детското любопитство. Задаването на въпроси е най-сигурният начин да получиш отговори. Питайте го всеки ден какво ново е научил, какъв въпрос е задал в училище, в детската градина или пък какво го вълнува в момента и какъв въпрос иска да зададе вкъщи.

Емоциите са хубаво нещо.

Оставете и дори поощрете детето да изразява емоциите си. Хубаво е то да свикне с тях и да се опитва с времето да ги познава и управлява. Емоционалната интелигентност е едно от ключовите качества за успех и щастлив живот.

Гледай, слушай, бъди информиран.

Информацията е един от най-ценните ресурси. В днешно време тя може да се набави по много начини. Покажете на детето с пример, че гледането на ТВ може да е образователно, стига да си правиш изводи и да си взимаш поуки от това, което гледаш. Телефонът е най-силният ти съюзник, ако го използваш за получаване на информация. Социалните мрежи са супер, ако извличаш позитивното от тях и не си губиш времето.

Чети.

Четенето, а вече и слушането на книги е образователно, развиващо креативността и самочувствието. Ако искате детето ви да обича да чете, дайте му личен пример. Четете заедно. Може да си определите семеен час за четене и после да обсъдите книгите си. Така наведнъж ще се запознаете с няколко книги.

Ето и една възможност от „Развий се“, която не е за изпускане и ще помогне на децата ви да станат ЦАРЕ и ЦАРИЦИ: Работилница за развиване на социално-емоционални умения за деца от 8 до 13 г. Вижте повече тук.

Ако статията ви е харесала, се включете в нашия бюлетин тук 👍 и я споделете с приятели🗣👥,. Ще се радваме да ви бъдем полезни. И не забравяйте само с царе трудно се живее, затова винаги трябва да има и по един омиротворител.😇

Сподели статията:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Подобни статии

Scroll to Top

Виктория Димитрова

Завършила с отличие на випуска Софийска професионална гимназия по туризъм като последните 2 години от средното си образование паралелно се обучава в Националната школа по мениджмънт и още на 17 г. получава полувисше образование в специалност „Фирмено управление“. Знанията, които получава я насочват към УНСС и специалността Стопанско управление, където управлението се превръща в нейна страст и вече повече от 15 г. се занимава с управление на екипи, търговия и водене на преговори. Преди 2 години завършва докторантурата си в областта на взаимоотношенията с клиенти и става доктор по управление и икономика. Водила е лекции пред младежи в различни нестопански организации, частни и държавни училища, както и в Университета за национално и световно стопанство. Работила е на високи позиции в големи български и международни компании като Метро Кеш и Кери, Кауфланд и др.

Майка е на две деца, милее за България и работи върху изграждането на среда, в която младите да успяват.